تبلیغات
 ویستا گیم - مصاحبه مدیر Eidos درباره پروژه های Batman و Hitman و ...
منوی اصلی
 
آرشیو ماهیانه
تیر 1390
آذر 1389
مهر 1389
تیر 1389
اردیبهشت 1389
بهمن 1388
دی 1388
آبان 1388
مهر 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
آرشیو کامل

 

لینک دوستان
» بازی های ممنوعه PC
» !!!دیوانه بازی!!!
» دانلود ترینروسیو و بازی
» طراح و گرافیست وبلاگ
» مرکز بازی های روز
» بازی های روز جهان
» دانلود سنتر
» همه چی فارسی
» گیم اینفورمر
» مرکز رسمی بازی در ایران
» Games 2 Games
» GAMES LAND
» گرگ بیابان
» دروازه ی بازی ها
» بیا تو دانلود
» :: دانلودستان ::
» ادیت ساکر 2009
» فتوبلاگ
» همه چیز در مورد نجوم
» بازی های داغ PC
» سایت تخصصی بازی
» - ->ساوالان دانلود
» ۩۞۩ دانلود بهترین بازی ها۩۞۩
» GAMESES
» GMland
» ترینر و کدتقلب تمام بازیها
» هالف گیم
» آسان دانلود
» گیم فا :: GameFA
» جدیدترین ها
» بازیهای کاکرو
» شهر بازی ها
» جدیدترین و بهترین آهنگ ها
» هرچی ازبازی میخوای
» Persian Gamer
» هر چی از بازیها بخوای
» بازی های کامپیوتری
» هر چی از بازی ها بخواین
» بازی های رایگان پی اس پی
» دانلود نرم افزار
» گیمر کام
» مستر گیمر
» ویندوگیم
» بزرگترین سایت بازی
» روئن دانلود
» گیم سنتر
» نقدو بررسی بازی تمام کنسول ها
» گروه گیمرهای حرفه ای
» سرزمین آموزش
» مرکز ترینر و کد تقلب بازی
» جزیره ترفند و دانلود
» ترینر و کد تقلب و نقد
» بهترین وبلاگ ادیت PES2009
» P30GAMES.iR
» تمام لینک ها
» ارسال لینک

 

 


 

 

مصاحبه مدیر Eidos درباره پروژه های Batman و Hitman و ...
 

 مصاحبه مدیر Eidos درباره پروژه های Batman و Hitman و ...

Ian Livingstone مدت مدیدی در شركت Eidos كار كرده است. وی در سال 2005 از این شركت استعفا داد اما دو سال بعد دوباره به انجا بازگشت. وی به عنوان پدر Lara Croft معروف است.

قرارداد فعلی بین Square Enix و Eidos چه تاثیری بر روند شركت خواهد داشت ؟

این معامله به چند دلیل برای ما عالی بود. Eidos به عنوان یك زیر مجموعه مستقل كار خواهد كرد و اسم Eidos پا بر جا خواهد بود. این برای ما به عنوان یك كمپانی عالی خواهد بود زیرا اینده ما به خاطر وجود ساپورت از سوی شركتی Square Enix امن خواهد بود. در حال حاضر ما مستقل هستیم. Square Enix به دنبال این نبود كه IP های ما را برای خودش بكند و انها را به ژاپن ببرد. توجه انها به مهارت ما در خلق و توسعه IP معطوف خواهد بود. انها به دنبال استعداد های ما در استودیو های خودمان همچون Crystal Dynamics, Eidos Montreal, IO Interactive, Beautiful Game Studios هستند. SE قصد ندارد تاثیر ویژه ای بر روی ما بگذارد انها قصد دارند ما را بهتر از پیش بكنند. این یك خبر خوشحال كننده برای كمپانی همچون Eidos هست.

 شما به تازگی به عنوان Life President در Eidos معرفی شدید. این نقش مستلزم چه چیزی برای شما است ؟

خب , این یك پیام خوب برای كاركنان Eidos هست كه من همچنان به عنوان یك رییس بی نفوذ باقی خواهم ماند.

Batman : Arkham Asylum احتمالا بزرگترین بازی امسال شماست. Eidos گفته بود كه این بازی فوق العاده خواهد بود و یكی از بهترین بازی های تاریخ Eidos به شمار می اید. همه از خبر تاخیر بازی تعجب كردند. می توانید دلیل این امر را برای ما مشخص كنید ؟

همه از وجود Arkham Asylum ذوق زده شده اند. ما انتظار متوسط نمره 90 را داریم و این خیلی واضحه وقتی كه شما بازی همچون Arkham Asylum دارید می خواهید تمام پتانسیل بازی را نشان دهید. به نظر من چنین بازی ارزش چنین تاخیری را دارد. ما كاملا به بازی كه ساختیم افتخار می كنیم. من مطئنم شما عكس ها و گیم پلی بازی را مشاهده كرده اید. داشتن IP بزرگی همچون Batman فوق العادست. در ساخت بازی نویسنده كمیك بوك دخیل بوده و Rock Steady سازنده ها بازی كار خودشان را عالی انجام داده اند. ما 100 درصد مطئنیم به رویا خود دست یافته ایم و در لحظه اخر نا امید نخواهیم شد. به همین خاطر زمان بیشتری را دادیم تا بازی به همان اثری كه می خواهیم تبدیل شود. ما به درستی بازی را با تاخیر همراه كردیم. به خاطر تلاش بزرگی كه ما به خاطر این بازی كرده ایم هیچ كس نا امید نخواهد شد.

شما تاریخ عرضه جدیدی برای Batman : Arkham Asylumدارید ؟

ما هنوز تاریخ عرضه جدیدی را مشخص نكرده ایم. بازی امسال عرضه می شود اما تاریخ عرضه ای را فعلا معلوم نكرده ایم.

مقایسه های زیادی ما بین Uncharted و Tomb Raider و همچنین بین Nathan Drake و Lara Croft وجود دارد. شما این مقایسه ها را چگونه ارزیابی می كنید ؟

من فكر نمی كنم مقایسه این دو بازی كار كاملا درستی باشه. مشخص هست كه دو بازی تجربه ها تك نفره اكشن بر اساس كاراكتر هستند اما Uncharted كاملا برگرفته شده از یك جزیره هست و هدف بازی در مبارزات ان هست در حالی كه Tomb Raider هدفش بر روی مبارزات نیست بلكه بر روی پازل ها , اكتشافات و جستجو های تمركز كرده است و در بیش از یك جزیره رخ می دهد. برای من Uncharted بیبشتر شبیه Gears of War تا به Tomb Raider شباهت داشته باشد. Uncharted یك بازی فوق العادست اما Tomb Raider كلا در یك زمینه دیگر است و اگر Tomb Raider بهتر از Uncharted نباشه در همان سطح است.

می توانید جزییات جدیدی از قسمت جدید Hitman به ما دهید ؟

كار بر روی این بازی شروع شده. اما هیچ معرفی و تاریخ عرضه ای مشخص نشده است. ما هنوز بازی را هم معرفی نكرده ایم. بنابراین هر چیزی كه درباره Hitman جدید در مقطع فعلی شنیده اید كاملا حدسیات است.

ایا IO Interactive باز بر روی این بازی كار خواهد كرد ؟

بله IO Interactive بر روی این اثر كار می كند. انها در حال كار بر روی Hitman , Kane and Lynch و Mini Ninjas هستند. تمام این بازی ها در IO ساخته می شود.

ایا Kane and Lynch 2 برای عرضه در سال 2009 برنامه ریزی شده است ؟

هدف ما عرضه بازی در سپتامبر است. اما همانطور كه می دانید این گونه بازی ها معمولا به خاطر زمان ساخت تاخیر می خوردند. این شغل خیلی سخت است.

چه خبر از فیلم Kane and Lynch ؟

اره , خوشبختانه فیلم Kane and Lynch وجود خواهد داشت. انها ( Lions Gate ) كار ساخت فیلم را شروع نكرده اند اما مدتی دیگر كار ساخت شروع می شود.

ایا خدمه فیلم مشخص شدند ؟ صحبت هایی با بروس ویلس درباره این فیلم شده بود ؟

بله , ما متوجه شدیم كه بروس ویلس در فیلم بازی خواهد كرد. متاسافانه من در حال حاضر نمی توانم در این باره صحبت كنم. ما بسیار ذوق زده شده ایم كه هالیوود از كاركتر هایی كه ما خلق كرده ایم بها می دهد. هالیوود در ابتدا كاركتر های خودش را خلق كرد. بعد از ان به كتاب ها و كمیك ها نگاه كرد و در حال حاضر انها به صنعت گیم نگاه می كنند. دلیل توجه انها بالا رفتن محبوبیت كاركتر ها دنیای بازی هست. خیلی عالی بود كه ما فیلم Tomb Raider و Hitman را داشتیم و در حال حاضر فیلم Kane and Lynch و احتمالا یك فیلم Tomb Raider جدید خواهیم داشت. ما در حال حاضر به بررسی مجموعه انیمشن تلویزیونی بر اساس بازی Mini Ninjas هستیم.

Eidos Montreal در حال حاضر بر روی Deus Ex 3 كار می كند. اونها تایید كردند در حال كار بر روی پروژه مخفی شان هستند ؟

بله درست است.

ایا اون بازی Thief IV باشه ؟

ممكنه شما اینگونه فكر كنید. من نمی تونم در این مورد جواب بدم.

باشه. ایا شما برنامه ای دارید كه یك Thief جدید در اینده عرضه كنید ؟

خب , ما یك سری بررسی ها بر روی تمام مجموعه بازهایمان انجام دادیم و متوجه شدیم بیشترین بازی كه همه درخواستش دارند Thief هست. شما ممكنه نتیجه گیری خودتان را داشته باشید اما من نمیتونم این مورد تایید كنم.

یك تیم كاملا جدید در Eidos Montreal هستند و در حال كار بر روی Deus Ex 3 هستند. ایا این استودیو شامل افرادی می شود كه بر روی بازی های قبلی كار كرده اند ؟

Eidos Montreal یك تیم كاملا جدید است. بیشتر انها از خود مونترال هستند و از استودیو های دیگر كه در اون جا بودند به استودیو ما امده اند. ما بهترین افراد از مونترال و خارج از كانادا را در انجا استخدام كرده ایم تا بر روی Deus Ex كار كنند. این استودیو فوق العاده است و پیشرفته ترین استودیو هست كه تا به حال دیده ام. و معلوم هست همه دوست دارند به خاطر سابقه ای كه سری Deus Ex دارد بر روی ان كار كنند.

ایا Deus Ex 3 امسال عرضه می شود ؟

نه , امسال عرضه نمی شود.

ایا Eidos بر روی IP جدیدی كار می كند ؟

بله , مطمئنا ما بر روی یك IP جدید كار می كنیم. اما این بازی برای امسال عرضه نخواهد شد. ما به خاطر عرضه بازی ها تك نفره بر اساس كاراكتر شهرت پیدا كرده ایم و در حال حاضر ما باید یك چیز متنوع را به دارایی هایمان اضافه كنیم. شما نمی توانید افزایش بازی های مولتی پلیر انلاین را نادیده بگیرد. این ژانر بخش بزرگی از بازار را فرا می گیرد. تعداد افرادی كه به بازی انلاین Call of Duty یا FIFA می پردازند خیره كننده است. و این ماركت در حال بزرگ تر شدن از قبل می باشد.

Tomb Raider احتمالا بزرگترین مجموعه شما در طول این سالها بوده است. اما فروش Underworld در حد انتظار نبود. به نظر شما این سری وجه خودش از دست داده است ؟

Underworld در حد انتظار ما بود. اما می دانید اوضاع بازار بسیار سخت بود. به تعدادی كه PS2 , PS1 در بازار وجود داشت در حال حاضر X360 , PS3 وجود ندارد. سخت افزار ها كاملا گران هستند و هزینه ساحت هم بسیار بالا رفته است. مطمئنا رقابت سختی در این بین وجود داشته اما به عنوان یك مجموعه فكر نمیكنم كه Lara Croft پسرفتی داشته است. در حقیقت محبوبیت وی در حال افزایش است. تمام بازی های سری وی خوب نبوده اند. احتمالا Angel of Darkness نقطه تاریك دوران وی است. اگر شما به دنیای سینما نگاه كنید می بینید كه James Bond بیش از 40 سال است كه دوام اورده است. تمام فیلم های وی عالی نبوده است اما كاراكتر وی همچنان بزرگ و قوی است. فكر می كنم Tomb Raider بعدی برای مردم یك سورپرایز بزرگ باشد. یك سری چیز های بازسازی شده در قسمت بعدی بازی وجود دارد كه باعث می شود شما بگویید : " اوه Lara . من عاشقتم ( دوستان جو گیر نشند این یك اصطلاحه !!)

چیزی كه این روز ها بین استودیو ها باب شده كار بیشتر بر روی ورژن كنسولی است در حالی كه نسخه PC بازی ها معمولا یا تاخیر می خورند و یا به بدترین شكل پورت می شوند و بعضی وقت ها هر دو صورت ! Eidos در این زمینه چگونه خواهد بود ؟

متاسفانه بازار بازی های PC در غرب رو به كاهش است. البته منظور من بازی های اكشن و Adventure بر روی PC است. افرادی كه این گونه ژانر را می پسندند به سمت كنسول می روند. برای همین یك سری بازی ها بر روی PC بازی می شود. بازی های MMO , RPG و بازی های فلش بر روی PC استفاده می شود. در مورد بازی های اكشن تا حدودی PC كاهش داشته است. به عنوان یك كمپانی هدف ما اینگونه نیست. هدف ما بر روی كنسول ها است و در در همین حین بازی های PC باید در سطح بازی های كنسول باشند. در غیر این صورت ما بازی را عرضه نمی كنیم.

بیشتر مجموعه های شما در بر گیرنده قشر تین ایجر به بالا بوده است. ایا شما قصد دارید مقداری بر روی قسمت كژوال تمركز كنید ؟

فكر نكنم ما بر روی قسمت كژوال ها تمركز كنیم. اما بر روی قسمت اجتماعی تمركز می كنیم. بازی های اجتماعی به خاطر وجود Nintendo پیشرفت بزرگی داشتند. به جای اینكه تین ایجر ها توی اتاقشان مشغول بازی باشند , خانواده ها همگی مشغول بازی در پذیرایی خود هستند. جنبه اوردن بازی های اجتماعی باعث می شود كه افراد به همراه دیگران بازی كنند و لذت بیشتری ببرند و شما نمی توانید چنین چیزی را نادیده بگیرد. چه در قسمت انلاین و چه افلاین

در حال حاضر تاكید زیادی بر روی بازی های دانلودی به همان اندازه ای بر روی كنسول می شود كه بر روی وسایل دستی می شود. ایا جایگاهی برای Eidos در این زمینه وجود دارد ؟

در حقیقت ما در حال حاضر هم مضمون های قابل دانلود برای بازهایمان داریم. اما ما به صورت جداگانه بازی هایی صرفا برای دانلود كردن را می سازیم. نه فقط برای كنسول بلكه برای iPhone. این روش برای شیوه ای فوق العاده برای سازندگان است كه وارد این صنعت بشوند بعلاوه هزینه این شیوه بسیار پایین است. با توجه به محبوبیت عرضه بازی دیجتالی زمان فوق العاده ای برا سازندگان است كه بازی های خود را عرضه كنند.

یك سری تمایلات در مورد عرضه DLC های بر روی یك پلتفرم خاص هست. مثلا DLC بازی Tomb Raider : Underworld به صورت انحصاری برای X360 عرضه شد. چه دلیلی برای سازندگان و یا ناشران وجود دارد كه این كار را می كنند ؟

صادقانه بگم دلیل این كار را نمی دانم. فكر كنم به خاطر یك سری دلایل تجاری كه با XBOX بود و با Sony چنین رابطه ای وجود نداشت این DLC انحصاری شد.

شما چه توصیه ای به سازندگان تازه كار دارید ؟

خب من با ساخت Dungeons and Dragons در Games Workshop كارم را شروع كردم. IP اون اثر در دست ما نبود. ما فقط یك قرارداد ساخت سه ساله را داشتیم. و یا ان قرارداد را تمدید می كردیم و یا از دستش می دادیم. من متوجه شدم كه تو زمانی كه می توانی ارزش واقعی را نشان دهی كه IP مختض خودت را در كمپانی بسازی. زمانی كه شما مضمون ها خودت را داشته باشی می توانی سرنوشت خودت را رقم بزنی. برای همین با Eidos سعی كردم IP های خودمان را به وجود اورم. این كار به شما ارزش , قدرت و استقامت می دهد. این روش نه تنها پول ساز هست بلكه باعث داشتن دارایی می شود. من به همه توصیه می كنم چیز های خودشان را داشته باشند. نه تنها IP خود را خلق كنند بلكه ان را نگه دارند. خیلی از كمپانی ها افراد را استخدام می كنند. این درسته تا حدودی اما هیچ ارزشی درش وجود ندارد. ممكنه انها فردا شغل خود را از دست بدهند.

شما معمولا چه چیزی را بازی می كنید ؟

من همیشه طرفدار Championship Manager بودم. من همیشه Manchester City ساپورت می كردم و این ارزو را داشتم كه یك بار انها چیزی را ببرند. البته انها هیچ وقت نتوانستند اما انجام این كار لذت بخش بود. من از Fable هم لذت بردم Fable 2 یك RPG فوق العاده بود. اگر من سفر داشته باشم بعضی اواقات Professor Layton بر روی DS ام بازی می كنم. همچنین عاشق بازی كردن Guitar Hero با فرزندانم هستند. بستگی به حال و هوای من داره.



برچسب ها : Eidos Square Endix Batman : ArkhamAsylum Hitman Tomb Raider Kane & Lynch Deux Ex 3 Fable PC PS3 XBOX360 X360 iPhone DLC Nintendo
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1388
 
آخرین مطالب ارسالی

F.E.A.R 3 Review
اطلاعات و تصاویر جدید از Samurai Warriors
Mafia 2 Review
Split / Second Review
Prince Of Persia : The Forgotten Sands Preview
Call Of Duty : Modern Warfare 2 Review
بسته خبری ویستا گیم
The Saboteur Review
انجمن پی سی گیمز
Resident Evil : Degeneration Review
پیش نمایش گرشاسپ Garshasp
در سایت چه می گذرد!!!(قسمت اول مربوط به نظر سنجی ها)
Left 4 Dead 2 Preview
Splinter Cell : Conviction Preview
Heavy Rain : The Origami Killer Preview

تمام مطالب ارسالی

 
 


آمار سایت
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
بروز شده در :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :

 

نظرسنجی
نظرتان نسبت به قالب جدید ؟




 
برچسب ها
 


طراح قالب : بایت || قدرت گرفته از : میهن بلاگ