تبلیغات
 ویستا گیم - مصاحبه با خالق Heavy Rain یا همون آقای David Cage
منوی اصلی
 
آرشیو ماهیانه
تیر 1390
آذر 1389
مهر 1389
تیر 1389
اردیبهشت 1389
بهمن 1388
دی 1388
آبان 1388
مهر 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
آرشیو کامل

 

لینک دوستان
» بازی های ممنوعه PC
» !!!دیوانه بازی!!!
» دانلود ترینروسیو و بازی
» طراح و گرافیست وبلاگ
» مرکز بازی های روز
» بازی های روز جهان
» دانلود سنتر
» همه چی فارسی
» گیم اینفورمر
» مرکز رسمی بازی در ایران
» Games 2 Games
» GAMES LAND
» گرگ بیابان
» دروازه ی بازی ها
» بیا تو دانلود
» :: دانلودستان ::
» ادیت ساکر 2009
» فتوبلاگ
» همه چیز در مورد نجوم
» بازی های داغ PC
» سایت تخصصی بازی
» - ->ساوالان دانلود
» ۩۞۩ دانلود بهترین بازی ها۩۞۩
» GAMESES
» GMland
» ترینر و کدتقلب تمام بازیها
» هالف گیم
» آسان دانلود
» گیم فا :: GameFA
» جدیدترین ها
» بازیهای کاکرو
» شهر بازی ها
» جدیدترین و بهترین آهنگ ها
» هرچی ازبازی میخوای
» Persian Gamer
» هر چی از بازیها بخوای
» بازی های کامپیوتری
» هر چی از بازی ها بخواین
» بازی های رایگان پی اس پی
» دانلود نرم افزار
» گیمر کام
» مستر گیمر
» ویندوگیم
» بزرگترین سایت بازی
» روئن دانلود
» گیم سنتر
» نقدو بررسی بازی تمام کنسول ها
» گروه گیمرهای حرفه ای
» سرزمین آموزش
» مرکز ترینر و کد تقلب بازی
» جزیره ترفند و دانلود
» ترینر و کد تقلب و نقد
» بهترین وبلاگ ادیت PES2009
» P30GAMES.iR
» تمام لینک ها
» ارسال لینک

 

 


 

 

مصاحبه با خالق Heavy Rain یا همون آقای David Cage
 


بزارید شروع كنیم با سوالها شما رو داغون كردن !!!.این چند وقت ما شخصیت Jayden را زیاد مشاهده كردیم.او وسایل گاراگاهی زیادی دارد و میتونه حقیق رو خیلی خوب به هم وصل كنه.آیا بقیه كاراكترها هم دارای این وسایل هستند؟ ویا آنها دارای مهارتهای فردی جدایی هستند؟

در حقیقت هر شخصیت دارای مهارتهای جدا و فردی است و این كه هر كدومشون از این وسایل كاراگاهی ندارند.به قولی شخصیت Jayden یك الگوی قالب نیست و چهار شخصیت دیگر هم هستند كه كاملا با هم تفاوت دارند.و مردم سورپرایز خواهند شد كه آنها واقعا كی هستند.

ما شخصیت Madison هم در آن تیزر غیر رسمی دیدیم ، ولی مهارت خاصی در آن وجود نداشت؟

نه-شما سورپرایز خواهید شد.

خوب شما در پشت این بازی از چه چیز الگو گرفتید ؟ این مثل X-files است .

در این بازی هیچ قضیه غیر واقعی وجود ندارد(فوق بشری) و بازی كاملا روی حقیقت و واقعیت سیر میكند.هیچ بیگانه ای در بازی نیست ، هیچ زامبی یا چیز خاصی هم در بازی وجود ندارد. در حقیقت در این بازی ما مردم واقعی داریم كه در زندگی واقعی زندگی میكنند و در موقعیت های واقعی هم قرار میگیرند.

پس باید بگم كه الهام این بازی از .... واقعا نمیدونم این الهام از كجا آمد ولی چیزی كه میدونم اینه كه این بازی شخصی ترین بازی كه من تا به حال ساختم.ولی مكنه این صحنه های بازی چیزی نباشه كه شما صبح از خواب پا می شوید و در طول روز میبینید.

در واقع اسم Heavy Rain یك اسم واقعی در مضمون این بازی است. با این شعار:"چقدر حاضرید بپردازید و تلاش كنید تا كسی را كه دوست دارید نجات دهید؟".و این واقعا یك حقیقت كاملا شخصی است و چیزی است كه شخصی كه بازی را انجام میدهد خیلی زور میزند كه تا این حقیقت رو از آنها سوال بپرسه.

شما قبلا گفته بودید كه بازی دارای سكانسهای زیادی است و یك تعادل بین آنها برقرار است آیا همین طور است؟

بله
تمام سكانسهای بازی خیلی كوتاه هستند و ما واقعا دوست داریم از كندی و كسلی دوری كنیم و همه چیز را خیلی سری و به قولی جان دار جلو ببریم.

ما صحنه مبارزه Mad jack و Jayden را دیدیم آیا اگر باز آن مرحله را انجام دهیم آیا به همین شكل خواهد بود مثلا در جایی بپریم سمت چپ یا یك دكمه ی تكراری را بزنیم؟

كنترل بازی از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده است . ما واقعا سعی بر این داشتیم كه رابطه ی قوی بین این كه شما با دسته چه كار میكنید و این كه چه اتفاقی در صحنه می افتد داشته باشیم ولی در یك زمان واكنشهای متفاوتی را خواهید دید كه باید طبق آنها عمل كنید.

آوردن مصرف مواد مخدر در بازی برای كاراكتر بازی یك حركت شجاعانه و ملموسی بود آیا شما در بازی درگیر مواد جور كردن هستید یا اینكه یك پیام ضد مواد مخدر هم در پشت بازی است و آیا شما باید با آن مبارزه كنید؟

بله شما باید با این امر مبارزه كنید و شما با توجه به همین موضوع شاهد صحنه های غافل گیر كننده ی زیادی در بازی هستید. و این یك كنش و واكنش بین ARI و مواد مخدر است.

ِآیا مواد مخدر را از هر جایی مشیه تهیه كرد و یا فقط بخش های خاصی در بازی است.

بله فقط در بخش های خاص.

چطور این مواد رو میشه مصرف كرد؟آیا تزریقی است؟

یك لوله است كه به داخل دماغ میرود.

و پس از آن دماغ دچار خون ریزی میشود؟

بله به طور آشكار.

آیا این مصرف مواد تغیری در داستان اصلی بازی ایجاد میكند؟

تمام حركات شما دارای یك بازتاب است.من الان نمیتوانم این موضوع را بگم.

مصاحبه با خالق Heavy Rain یا همون آقای David Cage

كاراكتر شما در بازی میمیرد و داستان از دید كاراكتر دیگری روایت می شود .توضیح میدهید؟

بله ولی شما در ربع اول بازی نمیتوانید بمیرید.ما می خواستیم بین شما و كاراكتر یك حس قوی ایجاد كنیم و چیزی كه شما برای آن ارزش میگزارید و برایتان مهم است در بازی هم برای شما مهم است.و وقتی شما در بازی میمیرید یك شك بزرگ به شما وارد می شود.بله این یك واقعیتی است كه ما سعی كردیم در بازی بسازیم.

اگر در طی بازی 4 شخصیت بازی بمیرند چه می شود؟

بازی به اتمام میرسد. در واقع این بازی نیست كه شما از همان اول پایان آن را بدانید.

خیلی از سازندگان از Sixaxis دوری میكنند و این قابلیت را در بازی خود وارد نمیكنند.ولی مثل اینكه شما آن را وارد بازی خود كردید.

اتفاقا من این را خیلی دوست دارم من نمیخوام در هر دقیقه شما شاهد آن باشید ولی در بعضی صحنه ها از آن استفاده شده.

شما در بازی با آن اعمال جالبی میكنید و این یك حس واقعی و رابطه خوب بین شما و كااركتر میدهد.

در واقع نیاز نگرانی نیست و شما زیاد شاهد آن نخواهید بود.

آیا بعد از عرضه آخرین دمو آیا چیزی باعث شد كه بخواهید تغیری در بازی بدهید.

مسلما خیر.

مردم واقعا بعد از عرضه دموی لایپزیگ خوشحال و هیجان زده بودند.و پس از آن ما در طی 2 روز شاهد 300 نوع خبر در نشریات در مورد آن بودیم.

مردم خیلی واكنش خوبی نشان دادند 45 دقیقه از بازی را دیدند كه كاملا 3D و Realtime بود .
من از محیط بازی میترسیدم میترسیدم مردم از مدل خشك آن خوششان نیاد ولی بگزارید یك چیزی را بگویم شما از الهام سخن میگفتید. در واقع مبلمان و تمام وسایل محیط آن صحنه همه را من از فیلم Fight Club الهام گرفته بودم.
بعد دیدن این فیلم مردم خیلی هیجان زده شدن و میگفتند:واوو این فیلم فوق العاده بود.

من هر وقت دچار تردید میشدم و دنبال چاره سازی بودم به Fight Club رجوع میكردم.



در مورد صدا گذاری بازی آیا همه تا آخر بازی همین صداگذارها خواهند ماند؟و یا تغییری در آن صورت نمیگیرد؟

صدا گذاری بازی خوب است و شخصیت همه انگلیسی هستند به جز MadJack كه آمریكایی است.و این صداها در بازی نهایی همین خواهد بود.

آیا در بازی ما شاهد این كه Scott, Ethan و Madison باهم ..... هستیم.این طور كه معلومه Madsion زیاد آدم مثبت نیست.و اینكه آیا تمام شخصیت های ما خوب هستند؟

نه شخصیت های ما آدم های خوبی هستند.گرچه كمی هم گناه كوچك دارند.

آیا میتوان گفت این بازی یك Advanture كامل است؟

بله بازی من یك ماجراجویی است و من دوست ندارم بازی داشته باشم كه از اول تا آخر سراسر پر باشد از Blah blah blah . من اصلا به اینا اهمیت نمیدم و برایم مهم نیست چه تعداد از بازی ها اینطور هستند. من فقط روی سفر پر از ماجراجویی بازی خود تمركز میكنم.اینكه من الان میگویم فكر نكنم زیاد واضح باشد و شما وقتی بازی را انجام دهید متوجه خواهید شد.

آیا ما شاهد بازی دیگری با عنوان Heavy Rain خواهیم بود؟

میدونید نه ما شركتی هستیم كه دنبال سود و بازار باشیم نه من این آدم.من فقط داستانی رو میگم كه می خوام .حالا شاید ما DLC داشته باشیم یا Heavy Rain 2 ؟ شاید آری شاید خیر.
مثال من برای Indigo هرچه میخواستم را گفتم و داستان رو تموم كردم.ولی حالا چی آن بازی تمام شد من نمیخوام دوباره برگردم به سراغ آن و داستان را كش بدم . من دوست دارم در كارم حركت و نواوری داشته باشم.

امیدوارم Heavy Rain به نقطه ای برسد كه من بتوانم داستانی متفاوت با كاراكترهای متفاوت برای آن بسازم !.

آیا وقتی برای بازی كردن با بازیهای دیگر را دارید؟

من با اسباب بازیها زیاد بازی میكنم و بازی به نظر من چیزی است كه شما وقت خود را با آن بگذرانید و از چیزی كه در ذهن شما دغدغه ایجاد كرده رهایی یابید.

من به سینما هم میرم و وقتی من به دیدن فیلم Gran Torino رفتم پس از پایان فیلم به سرعت از سینما بیرون زدم و گفتم:"خدای من آیا ما هم می توانیم همچنین تجربه ای را در بازیهای كامپوتری داشته باشیم؟"

ما فقط داریم داستان بچه كوچولویی را روایت میكنیم كه تیراندازی میكند و میپرد. چه زمان ما میتوانیم داستانی واقعی با كاراكترهای واقعی همراه با رفتارهای واقعی داشته باشیم؟
این به این معنی نیست كه من میخواهم كارگردان فیلم باشم.این در مورد این است كه آیا عمقی كه در یك فیلم وجود دارد شما می توانید در یك بازی به وجود بیاورید؟


آیا فكر میكنید كه بازیهای كامپیوتری هنوز به روایت داستان احساسی و عمیق نرسیدند؟

حقیقتش خیر.ما هنوز خیلی با این قضیه دور هستیم.به این خاطر كه ما نمیخواهیم بازی سازی برای 15 ساله ها را رها كنیم.منظورم این است كه بازی سازی برای كودكان و نوجوانان را رها كنید.به این خاطر كه شما واقعا چه چیزی را میخواهید در یك بازی 15 ساله عمق بدید؟
این چه فایده دارد وقتی شما در یك بازی یك Game Over دارید و جنبه احساسی و واقعی به بازیها نمیدهید؟

چه كسی اهمیت میدهد؟شما میخواهید یك بازی جالب داشته باشید با یك داستان احساسی و یك ماجراجویی زیبا این واقعا احساسی است كه از بازی كردن به دست میاورید.
این واقعا سخت نیست .مثل بازی كه شما میخرید و وقتی با درجه سختی بالایی بازی میكنید بعد از مدتی خسته می شوید و میگوید من دیگه اینو بازی نمیكنم.من $70 تا بابت این پول دادم ولی نمخوام بازی كنم چون خیلی سخته.

كی واقعا میگوید كه این بازی خیلی زیاده و خیلی سخت؟؟؟
بازی تنها یك سرگرمی نیست شما باید نكات بسیاری در آن داخل كنید و از آن درهمین حال لذت ببرید.

مصاحبه با خالق Heavy Rain یا همون آقای David Cage

شما می گوید ما سالها با این اهداف فاصله داریم ولی Heavy Rain این كار را انجام داده و به این امر رسیده. آیا شما از این داستان و بازی راضی هستید؟

من واقعا این داستان را دوست دارم.و 3 سال روی آن كار كردم.تا به حال نشده من از خواب بلند شوم و بگویم:"اوه خدای من ، من دیگه نمیتونم این كار رو انجام بدم این داستان خیلی كسل كننده است".
من فكر میكنم این بازی با بازیباز حرف میزند و كاملا با بازیهای دیگر متفاوت است.

من هنوز فكر نمیكنم كه به فیلمهای بزرگی همچون Gran Torino و Slumdogg millionaire رسیدیم .هنوز مشكلاتی هستند كه مانع این كار می شوند.
ولی من فكر میكنم ما خیلی نزدیك تر از همیشه شده ایم.


در مورد جنبه های احساسی بازی و تكنولوژی كه پشت هر كاراكتر است كه آنها را انقدر زنده نشان میدهد صحبت كنید؟

ما از Indigo خیلی چیزهای یاد گرفتیم و ما میخواستیم احساسات را با آن دموی تست بازیگری تست كنیم به این خاطر كه احساسات خیلی در زمینه روایت داستان مهم است.پس ما باید كاراكترهای خیلی خوب می ساختیم كه با رفتار خود این احساسات را منتقل كنند.
ور ما در دموی تست بازیگری خیلی موفق بودیم البته آن دمو اصلا كامل نبود و شما سیر پیشرفت رو در دموی بعدی مشاهده كردید.و این روند پیشرفت همچنان ادامه خواهد داشت.

در تست بازیگری ما تنها 50% كار رو انجام دادیم و همچنان ما داریم به 100% نزدیك می شویم تا یك رفتار و ابراز احساسات كاملا وقاعی در كاراكترها ایجاد كنیم.

بازیگرهایی كه در اختیار دارید همینوطر از بین مردم انتخاب كردید؟

نه بازیگرهای ما حرفه ای هستند ولی شناخته شده نیستند.ولی من امیوارم با این بازی آنها شناخته شده خواهند شد.ما میتوانستیم بازیگری از هایوود بیاوریم ولی هزینه ی این كار اصلا به صرفه نبود در حال كه ما با این بازیگرها حتی نتیجه ی بهتری هم گرفتیم.
بازیگران ما یك سال با نقش خود درگیر بود و واقعا كار وفق العاده در آمد كه این كار (1 سال كار)با بازیگران هالیوودی امكان پذیر نبود.


شما در مورد بازیها و اینكه هنوز به فیلمها نرسیدند سخن گفتید.حال فردا یك نفر بیاید و بگوید می خواهیم بازی شما را به فیلم تبدیل كنیم . با توجه به اینكه داستان شما خیلی قوی است نظرتون چیست؟

این ممكنه ولی من كسی نیستم كه رویام این باشه كه بازیم به فیلم تبدیل بشود . البته خوشحال می شوم ولی كار من بازی است و من با هدف یك بازی این كار را انجام میدهم.نمیدونم شاید فیلم جالبی بشود ، فیلمی متفاوت چون 4 كاراكتر هم شخصیت اصلی آن است.

در مورد Save بازی آیا با توجه به نحوه بازی یا ما باید نگران Save خود باشیم كه اگر اتفاقی افتاد از آنجا شروع كنیم؟

نیازی به نگرانی نیست ، فقط بازی كنید و داستان را جلو ببرید این مشكلات همه حل شده است.

ممنون از وقتی كه به ما دادید.

خواهش میکنم دوست من

منبع:kotaku




برچسب ها : Heavy Rain PS3
پنجشنبه 7 خرداد 1388
 
آخرین مطالب ارسالی

F.E.A.R 3 Review
اطلاعات و تصاویر جدید از Samurai Warriors
Mafia 2 Review
Split / Second Review
Prince Of Persia : The Forgotten Sands Preview
Call Of Duty : Modern Warfare 2 Review
بسته خبری ویستا گیم
The Saboteur Review
انجمن پی سی گیمز
Resident Evil : Degeneration Review
پیش نمایش گرشاسپ Garshasp
در سایت چه می گذرد!!!(قسمت اول مربوط به نظر سنجی ها)
Left 4 Dead 2 Preview
Splinter Cell : Conviction Preview
Heavy Rain : The Origami Killer Preview

تمام مطالب ارسالی

 
 


آمار سایت
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
بروز شده در :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :

 

نظرسنجی
نظرتان نسبت به قالب جدید ؟




 
برچسب ها
 


طراح قالب : بایت || قدرت گرفته از : میهن بلاگ